ייבוש רצפה אחרי הצפה

מידע על ייבוש רצפה אחרי הצפה

מעוניין בייבוש רצפה אחרי הצפה? הגעת למקום הנכון! עונת החורף הגשומה והסוערת בישראל יכולה ליצור מצבים שבו נוצרת הצפה בבתים פרטיים, במשרדים או במפעלים. חשוב מאוד להבין כי נזקי הצפה יכולים להיות משמעותיים ולא פעם הנזקים הם מעל השטח ומתחת לשטח. טיפול בנזקי הצפה איננו כולל רק את פינוי המים מהמקום וייבוש כל מה שנרטב, אלא גם ובעיקר בדיקה הנוגעת לאחוזי הלחות במצע התת רצפתי וזאת בכדי לוודא שהלחות המצויה בו היא בגדר המותר. שאיבת מים מתחת לריצוף היא פעולה הנדרשת כחלק משיקום נזקי הצפה וזאת הם מתגלה שאכן המצע התת רצפתי רטוב.

מדוע חשוב לבצע ייבוש תת רצפתי?

ייבוש תת רצפתי הוא דבר חשוב מאוד שכן, מצע תת רצפתי רטוב עלול לפגוע הן במבנה והן בדיירי הבית. מצע תת רצפתי רטוב יכול לגרום לסדקים ושברים במרצפות, מעבר לכך הוא יכול לגרום להתפתחות של פטריות ועובש שיכולים לסכן את הבריאות של השוהים במקום ועל כן, אם התרחשה הצפה במבנה כזה או אחר, יש צורך לבחור כמה שיותר מהר בחברה אשר עוסק בתחום ייבוש תת רצפתי מכל סוג, בין אם מדובר על ייבוש חול רטוב ובין אם מדובר על ייבוש מצע סומסום. החברה תבדוק את אחוזי הלחות במצע ובמידה ויתגלה כי אחוזי הלחות גבוהים מהמותר, תבצע תהליך ייבוש של המצע.

כיצד מבצעים ייבוש רצפה לאחר הצפה?

הייבוש של הרצפה לאחר הצפה כולל כמה שלבים:

ראשית כל, יש למדוד כאמור את רמת הלחות במצע המצוי מתחת לריצוף ועל כן, נוטלים דגימה מהמצע ושולחים אותה למעבדה ייעודית אשר בודקת את גובה אחוזי הלחות. אם התשובה המתקבלת גבוהה מ6 אחוז במצע חול ו3 אחוז במצע סומסום יש להתחיל בתהליך ייבוש. בעבר, בכדי לייבש מצע תת רצפתי היה צורך להרים את המרצפות ולתת למצע כמה ימים להתייבש, אולם כיום, אנו חיים בעולם טכנולוגי מתקדם ועל כן, ניתן לייבש מצע תת רצפי בצורה מתקדמת יותר שלא מסבה נזק ומקצרת את התהליך.

לאחר שנקבעת רמת הלחות מבצעים בריצוף קידוחים עדינים וזאת בכדי להחדיר אליהם מכשור שרלוונטי לצורך ייבוש המצע. מדובר על קדיחות שלא מסבות נזק ובקושי רואים אותן והן מתבצעות במקומות נסתרים. ניתן לבצע קידוח גם ברווחים שבין האריחים.

לאחר מכן, שולחים שוב את המצע לבדיקת מעבדה ומוודאים שהוא אכן יבש.

מה עושים בזמן שתהליך הייבוש מתבצע?

תהליך של ייבוש תת רצפתי לוקח כמה שבועות, אשר במהלכם המכונה שואבת את המים שמתחת לרצפות ומחזירה את המצע להיות יבש על פי התקן. במהלך הזמן הזה המכונה צריכה להמשיך ולהיות בבית ולעבוד כל העת. בעבר היה מדובר על מכונות שהיו עושות רעש והיו מפריעות למהלך החיים התקין בבית במידה כזאת או אחרת. אולם כיום נעשה שימוש באמצעות מכונות שקטות, אשר פעולתן כמעט ואינה מורגשת, וכך אפשר להמשיך ולהתנהל בבית כרגיל לאורך כל התקופה שבה המכונה פועלת בבית.

מה עושים לאחר שתהליך הייבוש מסתיים?

לאחר סיום תהליך הייבוש, תקבלו לידכם דו”ח מפורט לגבי כלל הפעולות שהתבצעו במקום על ידי החברה, ומצבה העדכני של רמת הלחות שמתחת לריצוף אצלכם בבית. חשוב מאוד לשמור אצלכם את הדו”ח הזה, שיוכל לשמש אתכם במקרה שבו תנסו למכור את הדירה בעתיד ולהוכיח את מצבה האמיתי. כמו כן, אם ברשותכם ביטוח דירה, יכול להיות שהדו”ח הזה יאפשר לכם לקבל החזר כספי על ההוצאות.

מה עושים בכדי לא להגיע למצב של רטיבות תחת הריצוף?

אין ספק כי ביצוע של ייבוש מים מתחת לריצוף הוא לא תהליך נעים, וכדאי מאוד לעשות מה שאפשר בשביל להימנע מלהגיע למצב שפעולה כזאת נדרשת. ולכן, כאשר רוכשים דירה מקבלן או מאדם אחר, אחד הדברים החשובים שצריך לבדוק הוא שמדובר על דירה שתהליך האיטום שלה התבצע כמו שצריך. ישנן חברות שמספקות שירות של בדיקת האיטום בבית, והם יאפשרו לכם לדעת מה מצבה של הדירה. כך או כך, גם כאשר אתם כבר בדירה ישנם דברים שניתן עוד לעשות. לדוגמא, כאשר אתם מבחינים בליקויי איטום כאלה ואחרים בבית, חשוב מאוד שלא להזניח את הטיפול בהם ולדחות אותו לרגע האחרון, אלא לבצע את הטיפול הנדרש בהקדם האפשרי. גם כאשר הגעתם למצב של ביצוע ייבוש תת רצפתי, כדאי לשים לב שאתם בוחרים חברה מקצועית ובעלת ידע וניסיון כמו פלמבר-טק שתבצע את העבודה בצורה הטובה ביותר, ותדאג לוודא שאתם יודעים את מקור הבעיה, בשביל שהיא לא תחזור אליכם שוב בעתיד.

שאלות ותשובות ייבוש רצפה אחרי הצפה

נזילה שלא מטופלת בהקדם עשויה להוביל להצפה. הצפה עשויה לפגוע ברכוש: ריהוט, ציוד, מכשירי חשמל ועוד. כמו כן במקרה של מכשירי חשמל ונקודות חשמל אף עשויה לגרום לתקלה במערכת החשמל הביתית, לקצר ובמקרים מסוימים אפילו לשריפה חס וחלילה.

הטיפול בהצפה מתבצע באמצעות משאבות מיוחדות השואבים את המים למכלים מיוחדים אותם מרוקנים בחוץ. ישנן משאבות המחוברות לצינורות המובילים את המים ישירות החוצה לגינה. הייבוש התת רצפתי מתבצע באמצעות קידוח חורים בריצוף ושימוש במכונות מיוחדות המזרימות אוויר חם לייבוש המצע שמתחת לריצוף.

הצפה עשויה להיות הרת אסון אם לא מטפלים בה במהירות. להוציא ציוד רב שיכול להיהרס הרי שגם המים עשויים להגיע למוצרי חשמל ונקודות חשמל ועשוי לגרום גם לנזק, שריפה ועוד. גם לאחר הטיפול בהצפה שעל פני השטח חשוב לבצע ייבוש תת רצפתי כדי למנוע מהרטיבות להתפשט גם לקירות ולמקומות נוספים בבית, לפתח עובש וחיידקים ועוד.

זה תלוי ברמת ההצפה בדירה. כאשר שואבים את המים מהדירה וצריך לבצע ייבוש תת רצפתי הרי שפעולה זו אינה אמורה לפגוע בשגרת היום יום בבית יותר מדי ואין צורך לפנות את הדירה.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מאמרים נוספים

ביקורות 2024

שלום וברוכים הבאים לכל הגולשים היקרים שלנו! לאחרונה, גוגל הגבילה את האפשרות להוספת ביקורות חדשות. בתגובה למצב זה, אנו שמחים להודיע כי פתחנו עמוד ביקורות חדש, כדי לאפשר ללקוחותינו לשתף את חוויותיהם ומחשבותיהם אודות השירות שקיבלו מאיתנו. אנו מזמינים אתכם, הלקוחות הנכבדים שלנו, להשתתף ולהשאיר ביקורת על השירות שסיפקנו לכם. המשוב שלכם חשוב לנו מאוד

קרא עוד ›

ייבוש מצע סומסום

לקבל הצעת מחיר לייבוש מצע סומסום התקשרו עכשיו 073-393-9366 מידע על ייבוש מצע סומסום במאמר זה אנו מעניקים מבט מקיף על התהליך של ייבוש מצע סומסום, קיים שני סוגי מילוי נפוצים מתחת לריצפות: סומסום וחול. אם אתם מתמודדים עם מצב שבו מים נלכדים מתחת לרצפה? ייבוש תת-רצפתי הוא פתרון קסם. בשוק קיימות שתי שיטות עיקריות: האחת,

קרא עוד ›

הצהרת נגישות

אתר זה מאופשר באמצעות ממשק נגישות עם ערך על חשיבות הנגישות עבור כל אחד ואחת מהמשתמשים שלנו. האתר מספק מגוון של פונקציונליות כדי לשפר את נוחות השימוש ולהגביר את הנגישות. האתר מתאים לתקנים הבינלאומיים של WCAG 2.0, רמה AA. כדי להבטיח את הנגישות המלאה, אנו שומרים על התאמות שהוגרדו על ידי הגולש מתמשכות שמבוססות על

קרא עוד ›
דילוג לתוכן